zaterdag 30 maart 2013

Collages en mutsjes

Het is een oudje hoor, dit collage, maar ik word er nog steeds vrolijk van. Maanden en maanden had ik mooie afbeeldingen uit woonbladen, tijdschriften en zelfs folders geknipt en op een gegeven moment ben ik gewoon gaan plakken. Het hoefde geen nette compositie te worden, daar hou ik simpelweg niet van.  Deze is niet zo groot hoor, ik meen 50x60 en dat is precies genoeg gelukkig. Alles wat ik over heb gehouden aan knipsels die het niet gehaald hebben spaar ik gewoon weer op en gebruik ik een volgende keer. Ik maak al zolang als ik me kan herinneren collages, alleen tegenwoordig moet het zo nodig een 'moodboard' heten en zit er een complete psychologische gedachte achter ;) Neuh, das niks voor mij, laat mij maar heerlijk fröbelen en er komt bijna altijd wat moois uit. Intussen ben ik al weer druk bezig met het verzamelen van nieuwe knipsels. Het verknippen van woonbladen stel ik altijd zo lang mogelijk uit, want iets in mij vind het zonde. Alleen gaat het op een gegeven moment kriebelen en dan pak ik toch maar een schaar. Als ik eenmaal begonnen ben is er trouwens geen houden meer aan hoor. En dan zit ik aan tafel midden tussen de papiersnippers en eten we wat makkelijks omdat ik dan geen zin meer heb om de eettafel helemaal leeg te ruimen. Shame on me, ik kan een waardeloze huisvrouw zijn, whahaha.
Zou ik een collage trouwens gewoon af kunnen lakken met Mod Podge of zou dat niet mooi opdrogen? Degene met de gouden tip zal ik eeuwig dankbaar zijn :D

Oh ja, ik heb ook nog een superschattig babymutsje gehaakt voor een ontzettend schattig babymeisje, ik weet zeker dat het haar ontzettend lief zal staan :D

Voor nu hul ik me in mijn heerlijk zachte luipaardprintbadjas en ga ik met mijn benen omhoog op de bank zitten met een enorme mok Chocomel. En daarna genieten van de twee vrije dagen die nog komen gaan.
Fijne avond iedereen!

Liefs,
Lola

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de leuke reacties, ik lees ze allemaal met heel veel plezier!