woensdag 30 december 2015

Ooooh, ik ben zó blij...


...Want ik heb een prachtig boek gekregen! Ik kan er nu al nauwelijks mijn ogen vanaf houden. Het is Walter Potter's Curious World of Taxidermy. Al in de 19e eeuw startte hij zijn eigen museum met opgezette dieren. Ik heb al mijn hele leven een fascinatie voor opgezette dieren, maar die man maakte er complete voorstellingen van. Echt super :D Op de foto hierboven zie je een kittenbruiloft. Elk diertje heeft zijn of haar eigen gezichtsuitdrukking en daardoor kan je er zelf ook van alles bij fantaseren.


Dit katje bijvoorbeeld, ik beeld me helemaal in dat hij de getuige is, maar totáál niet achter het huwelijk staat, whahaha. Zo'n ontevreden bekje, het is toch fantastisch al je dat kan maken?


Kijk, er staan ook eekhoorntjes in. Daar heb ik écht een zwak voor. Deze zijn allemaal 'mannendingen' aan het doen. Er staan ook foto's van pokerende eekhoorntjes in. Trouwens, er staan véél meer dieren in hoor, ook vogels en zo. En gemuteerde beestjes. Ik kan er echt uren naar kijken. Zelf heb ik ook een opgezette eekhoorn. Het liefst zou ik die ook jurkjes aantrekken en echt laten 'leven', maar ik ben bang dat ik hem beschadig en dat zou eeuwig zonde zijn. Mijn paps heeft er ook eentje, en op een dag mag ik die hebben :) Eigenlijk zou ik wel een keertje een cursus taxidermy willen volgen, lijkt me ontzettend interressant. Ooit komt het er wel van.




Dit is trouwens mijn eigen eekhoorn, wat een lieverd hè. Hij heeft zelfs een naam; Sjaak, welteverstaan. Ik heb ook een zwak voor knuffels. Ik kan ze gewoon niet laten liggen en ik kies altijd degene uit die me het zieligste aankijkt ;) Die geef ik ook allemaal een naam. Niet omdat het moet, maar omdat het kan, whahaha.

Tot zover mijn post van vandaag en de laatste van dit jaar. Morgen heerlijk Oud&Nieuw vieren en naar het carbid schieten. Dat is al jaren onze traditie. En natuurlijk vuurwerk afsteken met mijn zoon.
Ik wens jullie alvast een prachtig en gelukkig 2016!

Fijne dag allemaal!
Liefs,
Lola

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor de leuke reacties, ik lees ze allemaal met heel veel plezier!