dinsdag 16 augustus 2016

Ik ben weer terug van vakantie!!

Hey hallo allemaal!!! Ik ben weer terug van vakantie hoor :) Oké, vooruit, daarvoor had ik ook al eventjes niet geblogd, maar nu ben ik weer helemaal opgeladen. Bovenstaande foto heb ik gemaakt in Pairi Daiza. Een ontzettend grote dierentuin in Wallonië (als iemand me kan vertellen hoe je het precies uitspreekt, vertel het me, ik weet het nog steeds niet, whahaha) Ik vond het er heel erg mooi en groot en fantastisch uitzien, maar we hebben niet héél veel dieren gezien. Gelukkig maakte dat de dag niet minder leuk hoor :) Hoe we er gekomen zijn weet ik nog steeds niet, maar we moesten zo onderhand dwárs door de maisvelden ;) In Mons hadden we een hotel geboekt en mijn zoon heeft er zó van genoten, Het was voor hem de eerste keer in zijn leven dat ie in een hotel sliep en hij voelde zich écht een prins die op zijn wenken bediend werd.

De dag daarna zijn we doorgereden naar de kust van Frankrijk en ook daar zijn we in een hotel belandt. Die was vlak bij het strand, dus, húp, tassen in de kamer gooien en naar buiten. De stranden in Nederland vind ik niet leuk, maar in Frankrijk ben ik verslingerd aan het strand. En dan vooral aan de rotsen.

Dit is het strand van Honfleur, het was er op dat moment bewolkt, maar wel lekker warm. We hebben alleen niet gezwommen, want er waren bijna geen golven. Kennen jullie trouwens die tolbrug tussen Le Havre en Honfleur? Ik kan me nog steeds maar moeilijk voorstellen dat je daar ook gewoon fietsend op lopend overheen mag, zo smal als het allemaal is, maar ik heb het met eigen ogen gezien ;)  Het hotel was trouwens ook heel erg gezellig; onze kamer had 4 bedden. Een kingsize bed en met een trappetje kwam je op een soort vide en daar stonden nog twee losse bedden. En daaronder was de ienimini badkamer. Én, mijn ouders waren er ook nog spontaan belandt. Dus mijn zoon kon z'n lol al helemaal niet meer op.

De volgende dag zijn we doorgereden naar onze eindbestemming, ook aan de kust, maar dan in de Vendée. Het is, denk ik, mijn lievelingsplek op aarde.

Het liefst zou ik uren en uren over de rotsen klauteren, maar er zijn zóveel andere leuke dingen te doen dat ik dat maar niet gedaan heb, whahaha. We hadden daar een heel mooi huisje en in gedachte was ik het al helemaal naar mijn smaak aan het inrichten en als het zou kunnen had ik het ter plekke gekocht. Ik had zelfs mijn haakspullen meegenomen, maar daar ben ik niet eens aan toegekomen.

Ik kom er al jaren, maar nu zijn we ook eindelijk eens in de dierentuin geweest en dit super fotogenieke geitje moet natuurlijk ook mijn blog sieren ;) Het is een vrij kleine dierentuin, en zo anders dan de dierentuin in Nederland. De dieren zitten daar veel meer tussen het groen. Aapjes kunnen echt in bomen spelen in plaats van kale takken zoals je hier veel ziet. Nou heb ik sowieso een dierentuinverslaving hoor, maar dat was wel opvallend. En de aapjes liepen buiten rond bij het restaurant, dus je moest nog oppassen dat ze niets van je bord pikten.

Bovenstaande foto's heb ik in Île Penotte gemaakt, een heel leuk 'schelpenwijkje' in de stad, vlak achter de boulevard. Ook daar ben ik al vaak geweest, maar het verveeld echt nooit en je blijft nieuwe dingen ontdekken.

Een overtocht met de pont bij de haven hoort en natuurlijk ook bij. Volgens mij doe je er nog geen 3 minuten over, maar dat maakt het niet minder leuk. Volgens mij voel je je echt de heen&weerwolf van Pluk van de Petteflet als schipper trouwens, whahaha. Maar de heen&weerwolf vond ik vroeger altijd heel zielig en dat idee heb ik bij de schipper absoluut niet.

Een dagje La Rochelle stond ook al heel erg lang in de planning, omdat ik graag een keer naar het aquarium wilde. We zijn een keer bijna gegaan, maar toen was de rij zo bedroevend lang dat we maar niet naar binnen zijn gegaan. Maar nu was het dan eindelijk gelukt en we hoefden maar een kwartiertje te wachten. Helaas was het in de stad zelf zó ontzettend druk dat het niet leuk meer was om daar rond te lopen. (stel je een hele drukke Kalverstraat voor op een zomerse dag en doe dat keer 86, dan krijg je een beetje een beeld van de drukte)

En eindelijk, eindelijk, eindelijk zijn we naar Puy du Fou geweest. Dat park stond al járen op mijn verlanglijstje en we hebben daar zó genoten. De shows waren zo gaaf, zodra je daar bent geweest ga je huilen van de shows in het Archeon. Ik heb nog constant de muziek in mijn hoofd.

Ik heb er veel meer foto's gemaakt hoor, maar dat is echt teveel om hier te laten zien. De shows zaten ook vol met echte dieren, wolven, buffels, zwijntjes, herten, leeuwen, leeuwinnen, ganzen, roofvogels, kamelen, struisvogels, paarden, schapen en nog veel en veel meer. Wij zijn maar 1 dag geweest en we hebben de grootste shows kunnen zien gelukkig, maar om alles te kunnen zien zou je eigenlijk twee dagen moeten gaan :)

De laatste foto's zijn in Dieppe gemaakt, daar hebben we op de terugweg overnacht. Oh man, wat zijn die krijtrotsen indrukwekkend zeg. Ik ga er zeker nog eens naar terug om nóg meer te ontdekken!!

Dit was in een notendop onze vakantie, maar het is alsnog een half fotoalbum geworden, whahaha. Sorry ;)
Maar nu is het gewone leven weer begonnen en heb ik fantastische herinneringen aan een supervakantie :D

Fijne avond allemaal!
Liefs,
Lola

1. It seems like you had a great time !!!
    Your pictures are beautiful !
    Welcome back !
    Hug
    Anna

1. Oh, i really really had! I want to move to France one day. I love it :D

Love,

Verwijderen
  2. Wat een mooie foto's! Die met de schelpen kat op de muur, geweldig!
    En het dierenpark... op de reclame op tv zeggen ze 'pajrie dajza' geloof ik. Maar ik schrijf het ook liever dan dat ik het uitspreek :-)
    Welkom terug trouwens! Heb je vrolijke blogposts gemist!
    Groetjes,
    Sigrid x

1. Dankjewel!! Ja, gaaf hè, het is echt een hele wijk daar. Ze hebben zoveel verschillende afbeeldingen gemaakt met die schelpen en af en toe komt er wat nieuws bij. Helaas wordt er ook wel eens wat gesloopt.
      Whahahaha, dankjewel! Nu weet ik het eindelijk, ik vroeg het me al die tijd al af. Ben jij er wel eens geweest?

Ik ga me nu weer vol op het bloggen en haken storten hoor, dus je hoeft niets meer te missen :)

Liefs,

Verwijderen
  3. Leuk de schelpenschilderijen maar...
    Fijn dat je weer gaat haken en bloggen,,, mis je kleurige haaksels!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

Bedankt voor de leuke reacties, ik lees ze allemaal met heel veel plezier!