vrijdag 10 januari 2014

Crochet Along 2014 en Hexies

Jaaaaa, ik doe ook mee met de Crochet Along 2014 :D Gister las ik er voor het eerst over. (Shame on me, ik heb kennelijk onder een énorme steen gelegen, whahaha) Maar ik werd dus al meteen reuze enthousiast en ben vanmorgen al begonnen. De eerste twee weken heb ik nu al 'af' maar ik weet niet of ik me in kan houden en niet meteen verder te gaan haken. Hij is trouwens 1.20 breed, groot zat dus. Ik ben niet zo van de enorme dekens waar je zo onderhand in kan verstoppen ;) De kleurtjes kies ik echt puur op gevoel, of ik pak wat er het dichtste bij ligt. Als ik dan al die verhalen lees over kleurenschema's en materialen en twijfels en weer naar de winkel rennen omdat het niet de goede kleuren zijn, kan ik me daar eigenlijk niks bij voorstellen. Ik trek me niks aan van wat een ander mooi vind of wat dan ook. Heb ik ook nooit gedaan trouwens. Je moet gewoon doen wat je gevoel in geeft en dan wordt het resultaat altijd fantastisch. En dat wordt het sowieso, want het is jóuw project! Qua materiaal; ik haak met Catania, Phildar en OnLine en deze deken haak ik met haaknaald 4. De kleur van de haaknaald past trouwens ook supergoed bij de deken, whahaha.Het wekelijkse patroon komt hier vandaan. Maar als je niet kunt wachten om verder te gaan kun je beter op as-we-go-stripey-blanket kijken, daar vind je het stap-voor-stap Engelse patroon :D De kans is heel erg groot dat het bij mij ook op die pagina eindigt ;)

En dan ben ik door nog een virus te pakken; het haken van hexies. De African Flowe variant, welteverstaan. Oh oh oh, wat vind ik die leuk zeg, ik heb er nu zes af en waarschijnlijk wordt het uiteindelijk een kussen.
Gaaf hè, ik ben nu al superblij met het resultaat en zo te zien past het ook heel erg goed bij de nieuwe deken! Ik weet nog niet wat ik verder qua kleuren wil, misschien haak ik er wel compleet witte bij of alleen het hart in een kleurtje. Ach ja, ik zie het vanzelf wel.

Morgen ga ik eindelijk weer is naar de lapjesmarkt in Utrecht, samen met mijn schoonzusje. Misschien vind ik nog wel wat leuke lapjes voor mijn gordijn. Jullie weten wel, dat gordijn dat ik twee maanden geleden al zou maken, whahaha. Het is er dus nog steeds niet van gekomen ;) Heb trouwens ook nog niet genoeg lapjes ben ik pas achter gekomen, dus ik had hem ook niet eerder kunnen maken. Geeft me wel de tijd om precies uit te zoeken hoe ik het hebben wil.

Fijne dag en alvast een fijn weekend allemaal!
Liefs,
Lola

14 opmerkingen:

  1. het ziet er geweldig uit ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee ik doe niet mee... :-) ik geniet bij de rest haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah jammer zeg, zou wel willen weten welke kleuren jij zou gebruiken :)

      Verwijderen
  3. haah ben wel aan een deken weer bezig echt allerlei kleuren 2 toeren vaste in 1 kleur en dan weer een andere kleur ik zal het volgende week eens op mijn blog gaan plaatsen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heey daar!

    Leuk dat je volger bent geworden bij mij,dus kwam ff gelijk spieken bij jou ;)

    En volgens mij ken ik jou van een forum ....kleine wereld!!!!

    Leuk dat je mee gaat doen met de deken! Haken is al zo verslavend en dan nu zo'n gave deken! Ik mag wel 100 jaar worden :P

    Tot blogs! Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh leuk zeg! Kan maar zo dat je me van het forum kent trouwens. Ben er alleen al een tijdje niet meer geweest :)

      Verslavend hè, dat haken. Dit is mijn 3e deken. Daar durf ik me pas sinds een half jaar aan te wagen. Nu haak ik pas snel genoeg om het ook echt af te krijgen ;)

      Liefs,
      Lola

      Verwijderen
    2. Ik kom er niet meer...te druk met haken ;)

      Succes met je deken meid!

      Verwijderen
  5. Hoi Lola! Wow, super dat je meedoet aan de crochet along!! Je deken wordt nu al heel moooi! :D
    En wat zijn die hexies gaaf, echt mooi met de zachte en felle kleurtjes bij elkaar!
    Ben je goed geslaagd op de lapjesmarkt?? Ik woon zelf valkbij Utrecht maar ik ben er pas 1 keer geweest, zo leuk! :)

    Fijne dag! Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :D Ik ben (stiekem) al een stuk verder hoor, zal vanmiddag of vanavond wel een update plaatsen.
      Ik ben niet heel erg geslaagd op de Lapjesmarkt, maar het was wel heel erg gezellig!
      Hé, da's ook toevallig, ik woon ook vlakbij Utrecht, maar ik ben voor het laatst geweest toen ik op de basisschool zat.
      Doe jij eigenlijk ook mee met de deken?

      Liefs,
      Lola

      Verwijderen
    2. Leuk dat je ook de Afrikaanse bloemen maakt, ik zat zelf te twijfelen zal ik de deken maken maar... dacht ik ben al vorig jaar gestart met de bloemen eerst maar afmaken!
      Mooie kleuren heb je voor je deken en bloemen gekozen!
      groetjes van Marijke

      Verwijderen
    3. Dankje :D
      Ik haak altijd van alles tegelijk, anders word het me te saai. Hoeveel bloemen wil je uiteindelijk hebben?

      Liefs,
      Lola

      Verwijderen
  6. ♥ Hello, my friend! Love your things! Happy day for you! xxx Riitta♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor de leuke reacties, ik lees ze allemaal met heel veel plezier!