maandag 24 februari 2014

Vingerbreien, slingers en een stukje deken

"Mam, heb jij nog restjes wol liggen die ik mag gebruiken?" Dat vroeg mijn zoon van de week. Zie hier het resultaat :D Hij is een slinger voor me aan het vingerbreien. Dat heeft ie op school geleerd en hij kan het echt razendsnel. Het zijn dezelfde kleurtjes als in mijn allereerste deken en als het af is hang ik de slinger aan de muur. Hij is nu een meter of drie lang, maar mijn zoon gaat net zo lang door totdat alle restjes wol op zijn. Wordt dus echt een megading die ik een paar keer heen&weer kan hangen. Echt zooo leuk <3
Hij heeft nu vakantie, dus hij heeft alle tijd. Al heb ik ook nog een hoop leuke dingen in de planning staan hoor.
Gister had ik, op de weekboodschappen doen na, niet zo heel erg veel te doen dus ik heb weer een stukje aan mijn deken gehaakt. Wist amper nog hoe dat ding er uit zag, whahaha. Vanavond ga ik er weer mee verder. Ik heb zelfs als een superijverige huisvrouw het eten voor vandaag gister al gekookt. Goed hè ;) Vandaag heb ik de keuken helemaal geboend en geschrobd en gedaan. Het was de bedoeling dat ik ook nog een wandje zou schilderen, maar dat gaat hem vandaag niet meer worden hoor. Morgen is er weer een dag, en dan kan het ook wel :)
En morgen gaan we ook nog naar de kinderboerderij of naar het hertenkamp, ligt eraan waar mijn zoon meer zin in heeft. Ik gok op de kinderboerderij trouwens, want daar zit ook een speeltuin bij.

Fijne dag allemaal!
Liefs,
Lola


14 opmerkingen:

  1. wowww dat heeft ie heel knap gemaakt zeg ♥ en je deken is zo gaaf ♥ enne heel veel plezier morgen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè, die slinger. Als je bij hem op school je werk af hebt mag je dit soort dingen gaan doen. Bij bijna alle kinderen ligt er een hele stash aan wol in hun laatje. En het grappige is nog wel dat de jongens het leuker vinden dan de meiden. Het is hetzelfde principe als punniken, alleen nu gebruik je je vingers.

      Verwijderen
    2. ja vingerhaken ik ken het de meiden van mij doen het ook wel eens, wat apart dat de jongens het juist leuker vinden wat gaaf zeg

      Verwijderen
    3. Jaaaa, da's toch grappig :D Vind het ook zo leuk dat ze dat op school gewoon leren. Ze hebben ook speciale doe-middagen en dan gaan ze werken met techniek of huizen bouwen van suikerklontjes en zo.

      Verwijderen
    4. Super de puper cool hoe maak je het eigenlijk of staat het er gewoon bij ik vind het echt super gaaf ik wou dat ik het kon leg het plZzzzzz uit☺👍👌

      Verwijderen
  2. Hoe lang is zijn slinger nu? Je deken wordt echt top! Greetz

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Euhm, bijna 4 meter :D Superlang dus al. Telkens als hij niks te doen heeft pakt ie de wolletjs :)

      Verwijderen
  3. Je zou van het kunstwerk van je zoon een leuke ketting kunnen maken om te dragen en je deken is ook prachtig,ik heb mijn versie af(was de bedoeling van restjes wol,maar nee toch maar weer nieuw garen gekocht,als ik jou deken zie dan ga ik deze ook vast nog eens ooit van restjes haken)

    grtzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, da's ook nog een leuk idee zeg! Dit wordt een slinger voor in huis, maar ik heb altijd restjes over, dus een ketting kan hij ook nog maken :D
      Daar hou ik ook zo van; nieuw garen kopen. Het meeste wat in mijn deken zit had ik al, maar ik heb er (uiteraard) ook nieuwe bolletjes bij gekocht :)
      Liefs,
      Lola

      Verwijderen
  4. Wow, wat een gave slinger!! Wat een goeie school is dat zeg :D
    Je deken wordt echt super mooooi!
    Hele fijne vakantieweek!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaaf hè, ze doen heel veel leuke dingen daar op school en je mag er alles doen zodra je je werk af hebt :)
      Dankjewel, ik probeer elke dag een toer te doen, maar het lukt nu niet echt, whahaha.
      Liefs,
      Lola

      Verwijderen
  5. I love your work a crochet !! I love your blog .. You have a new follower from Chile

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor de leuke reacties, ik lees ze allemaal met heel veel plezier!